איך אתם רגילים לבלות בתור זוג?

קרדיט תמונה: freepik

בילוי משותף הוא בעצם בילוי שבו אתם רוצים להביא את עצמכם לידי ביטוי בתחום ההנאה המשותפת. עם זאת יש מספר "סגנונות" שונים של זוגות שאוהבים את הבילויים הזוגיים שלהם שלהם ואנו נסקר את הסוגים שלהם. כמובן שהחלוקה תהיה יחסית גסה, וכל אחת ואחד מכם, יוכל למצוא את עצמו בכמה "סוגים", כמו כן, הסיקור הוא זוגי, מה שאומר שבמובן האינדיבידואלי, אתם אולי "ממוקמים" באופן טיפה שונה מאיך שאתם כזוג.

כמובן שחשוב גם לציין, שזהו סיקור כללי ובנושא הבילויים, מה שאומר שהדינמיקה הזוגית שלכם בסיטואציות ובהתנהלויות אחרות בחיים, יכול להיות שונה לחלוטין מהדינמיקה שלכם כזוג כאשר מדובר על בילויים משותפים. כמו כן, אנו מדברים על זוגות צעירים (לא בגיל של בני הזוג, אלא הגיל של הזוגיות) כאשר אין ילדים מעורבים בקשר שלהם.

זוגות מתבודדים

ישנם זוגות, אשר אולי מאוד חברתיים וסוציאליים כיחידה (כאשר הם מחוץ לזוגיות), אך כאשר הם נכנסים לזוגיות, מבחינתם, העולם נעצר ומה שהפך להיות חשוב זה רק בן או בת הזוג. בדרך כלל, אם יש לכם חבר או חברה כזאת, אנו רגילים לקרוא להם "נעלמים" והאינטרקציה היום יומית שלכם איתה, נעלמת ככל שישנה התקדמות בזוגיות שלהם. דוגמה נהדרת לכך זה שבטוח יצא לכם להגיד משהו כמו: "מאז שנהייה לה חבר, היא נעלמה ושכחה את החברות שלה". במקרים הללו, חברים טובים מאוד יפרגנו (אם טוב לכם, אז טוב להם), אבל צריך לזכור לתת להם יחס ולא לקחת אותם כמובנים מאליהם.

זוגות סוציאליים

הסוג הזה של הזוגות, הוא ה"אנטי תזה" של המתבודדים, הקיצון השני, ההפך הגמור וכמו שזה מובן, אלו זוגות אשר כל הזמן נמצאים בחברת חברים. מצד אחד, לא רק שהחברות בין בני הזוג לבין חבריהם, לא נחלשה, יש שיעידו שהיא אף התחזקה וזה לפעמים גורם לתהיות לגבי איך הזוגיות שלהם היתה נראית ללא חברים, והאם הם יכולים לנהל את הקשר שלהם באופן עצמאי? מצד שני, ישנם בני זוג, שכבר בתחילת הקשר, מדגישים בפני בני הזוג השני, את החשיבות שלהם לשמור ולשמר את הקשר החברי שלהם מחוץ לזוגיות וחיבור כזה נעשה כאשר יש כימיה מעולה בין בן או בת זוג של מישהו, לבין החברים שלו.

רק חשוב לציין שאם אתם זוג כזה, חשוב שבאמת מדי פעם תתרגלו את היחסים שלכם ללא סביבה חיצונית כדי לא לשכוח איך להתנהל כזוג. דומה נהדרת לחשיבות ה"כלי" הזה, היא תקופת הקורונה הנוראית שגרמה לבידוד בין בני האדם. ובמידה ואינכם יודעים או ששכחתם איך לבלות בתור "זוג עצמאי", זה יכול ליצור מין סדק בקשר שלכם שיכול להוביל למשבר, כמו שקרה אצל לא מעט זוגות כאלו.

זוגות מעורבים

כאשר אנו מגברים על זוגות מעורבים אנחנו מדברים על מיזוג של שתי הדוגמאות הקודמות, מתבודדים וסוציאליים. שימו לב, שאנו מציינים את המילה מיזוג ולא שילוב בגלל ש'שילוב' נשמע כמו פשרה או סוג של "אמצע" בין הסוגים הקודמים, אך לא לכך התכוון המשורר. זוגות מעורבים, אלו זוגות שמצד אחד רואים את עצמם כגוף אחד (מתנהלים כמו המתבודדים) ועם זאת, הם סוציאליים מבחינת קבלה של אנשים אחרים. זה אומר שהם כן נוטים להיפגש בחברות שונות אבל לא באופן קבוע עם אותם חברים. דוגמה נהדרת לכך הם זוגות פוליאמורים המקיימים חילופי זוגות ובעצם כן נמצאים כישות אחת אבל הם לא מתבודדים כי הם נמצאים בפעילות בליינית עם אנשים אחרים.

דוגמה נוספת לזוגות כאלו, היא זוגות אשר אוהבים לטייל בעולם (קצת פחות בתקופת קורונה שאט אט עוברת לה) והם אנשים סוציאליים ומה שיקרה בפועל שבמהלך הטיול שלהם, הם יפגשו ויכירו מספר רב של אנשים מכרים וחברים חדשים. היתרון העיקרי של הזוגות הללו זה שהם יודעים ליהנות אחד מהשניה (משדרים על אותו גל כמו המתבודדים) וכמו כן, זה לא פוגע מהם לחשוף ולשתף את הקשר שלהם עם העולם החיצון (חברתיים כמו הסוציאליים) וכך בעצם, כמו דוגמת הקורונה, שהוציאה אותה מההרגל שלהם, עדיין לא ערערה להם את הזוגיות בגלל יכולת ההכלה הגבוהה שיש בינם.

חשוב לציין שאין נוסחה מנצחת בין שימור הזוגיות לשימור הקשר עם החברים שהיו לפני (ובתקווה שיהיו אחרי), עם זאת, חשוב תמיד לא להיות בקיצון אחד של הגרף וכמו הרבה דברים בחיים, לנסות לשמור על הרמוניה ואיזון של הדברים.

 

שתפו פוסט זה