הכירו את 4 הניתוחים הפלסטיים הנפוצים בישראל

קרדיט תמונה: freepik

מאת מומחי אתר www.miok.co.il

ניתוחים פלסטיים הם תחום רחב היקף הנהנה מביקוש הולך וגובר באוכלוסייה. מבין מגוון הניתוחים המוצעים, אלה סוגי הניתוח השכיחים בישראל בשנים האחרונות:

ניתוח שאיבת שומן

הופך שכיח יותר ויותר. במסגרת הליך זה מתבצעת שאיבת שומן באזור המבוקש, לתיקון חוסר פרופורציה ממוקדת. השאיבה מתבצעת באמצעות צינוריות הנקראות קָנוֹלוֹת בשילוב עם תהליך של ריכוך השומן ופירוקו, בשיטות מתקדמות. שיטות אלה מאפשרות קיצור משך הניתוח ומביאות לתוצאות משופרות. שאיבת שומן ניתן לבצע באזורים שונים בהם ירכיים, צוואר, בטן וגב.

בסיום הניתוח המטופל מקבל הנחיות לגבי מה עליו ללבוש כדי למנוע היווצרות בצקת ונפיחות, לשמור על האזור המנותח ולסייע להחלמה, לדוגמה מכנס לחץ אלסטי או מחוך. מטופלים עד גיל 40 לערך, משיגים תוצאות אופטימליות בניתוח מסוג זה. בגילים מבוגרים יותר ישנוֹ לעיתים צורך בטיפולי השלמה, בשל עור עודף. חשוב לציין כי ניתוח שאיבת שומן אינו מהווה תחליף לדיאטה, ולאחר ביצועו יש להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, כדי לא לעלות במשקל.

הגדלת חזה

מטרתו של ניתוח פופולרי זה היא להגדיל שדיים קטנים או להעניק נפח לשדיים שהידלדלו לאורך השנים, לפעמים כתוצאה מהיריונות או הנקה. החלטה על גודל השתל נעשית לפי בחירת המטופלת, ותוך התחשבות בגורמים כמו סוג רקמת העור, מבנה הגוף וכדומה. מומלץ להביא בחשבון את שיקוליו המקצועיים של הרופא המנתח, אשר על בסיס ניסיונו ובהתאם לממדי גופה של המנותחת ימליץ על גודל השתלים המתאים לקבלת מראה טבעי.

 

במהלך הניתוח מוחדרים שתלי סיליקון מתחת לשריר החזה או מתחת לבלוטות השד, לפי בקשת המטופלת ומאפייניה האנטומיים. ישנם כמה סוגי הגדלת חזה, ודרגת הכאב המאפיינת כל ניתוח היא שונה. לדוגמה, ניתוח לאישה עם שדיים מדולדלים יהיה פשוט יחסית וכרוך בדרגת כאב נמוכה, בהשוואה לניתוח לאישה בעלת עור הדוק ושדיים נוקשים, שאחריו תחוש המנותחת מתח וגודש באזור הניתוח. כמו כן טכניקת ניתוח מעל לשריר מלווה בתחושת אי-נוחות נמוכה ביחס לטכניקת ניתוח מתחת לשריר.

 

ניתוח הגדלת חזה הוא נפוץ ובטוח, ואינו מלווה בדרך כלל בסיבוכים או בסיכונים. חשוב שההליך יבוצע בידי מנתח מקצועי אשר עושה שימוש בטכניקה זהירה, בהתאמה ספציפית למטופלת.

 

ניתוח אף

מטרתו של ניתוח זה היא לתקן בעיות פנימיות או חיצוניות מלידה, כמו תיקון פגמים במחיצות האף או שנגרמו עקב פציעה בדרך של שינוי גשר השלד; הקטנת האף או הגדלתו; תיקון גשר האף; עיצוב הגבנון או קצה האף. בניתוח נעשה שימוש בטכניקות מתקדמות המאפשרות להתאים את מראה האף המנותח לפנים, בלי לשנות את תווי הפנים.

ניתוח אף הוא ניתוח נפוץ מאוד, הסיכון הכרוך בו קטן ואפשרות התפתחות סיבוכים היא נמוכה. חשוב לבחור ברופא מקצועי ומיומן לביצוע הניתוח. רוב ניתוחי האף מתבצעים תחת הרדמה כללית. בסיום ההליך המטופל יחוש בעיקר נפיחות במרכז הפנים או אי-נוחות סביב האף – תחושות נפוצות שחולפות כעבור כמה ימים. ההחלמה עשויה להימשך בין כמה שבועות לכמה חודשים, עד לעיצוב סופי של האף.

ניתוח עפעפיים

ניתוח להרמת עפעפיים מיועד לנשים מבוגרות או צעירות הסובלות מצניחת עפעפיים אשר משווה חזות מבוגרת ועייפה, ופוגמת באיכות הראייה. הניתוח מאפשר להתגבר על התחושה המכבידה שנגרמת עקב כך שהעפעף מכסה חלק מהעין, ומשפר באופן ניכר את מראה הפנים כמו גם את איכות החיים.

במסגרת הניתוח מסלק הרופא המנתח שומן ועודפי עור, ויכול להעלים את ה"שקיות" מתחת לעיניים. החתך מבוצע כך שלא תיווצר צלקת עתידית. בחלוף כשבוע מהניתוח מסירים את התפרים מעיני המטופלת, וההחלמה המהירה מההליך מאפשרת חזרה לשגרה כעבור כמה ימים.

שתפו פוסט זה