הלוואה – מתי נכון להשתמש באופציה זו

קרדיט תמונה: freepik

אחד הכלים הפיננסיים החשובים ביותר שעומדים לרשותנו, בין אם זה כאנשים פרטיים ובין אם זה כבעלי עסקים, היא הלוואה. כלי זה מאפשר לנו לבצע פעולות כלכליות משמעותיות מבלי שנידרש לשלם מכיסנו את הסכום המלא על כך. אנחנו נעזרים במקור חיצוני לשם כך, ובמהלך תקופת הזמן שנקבעה מראש, אנחנו מחזירים את הסכום פלוס ריבית.

הלוואה היא כלי פיננסי משמעותי ורלוונטי, שיכול לשרת אותנו בצורות  שונות ומגוונות. אנחנו יכולים להשתמש בכלי לכל מטרה שהיא וכן אנחנו יכולים לבחור במסלול המיועד למטרות ספציפיות. אפשר שנבחר מסלול עם ריבית קבועה או ריבית משתנה, ואפשר לבחור אופציות אחרות שהגורם המלווה מציג בפנינו ויכולות לשרת אותנו בצורה אופטימאלית.

הלוואה היא כאמור כלי שיכול לעזור לנו, בין אם אנחנו אנשים פרטיים ובין אם אנחנו בעלי עסקים או גורם אחר. על מנת שנוכל לקחת הלוואה בצורה אופטימאלית, עלינו לדעת מתי נכון להשתמש באופציה זו ובעיקר כיצד להשתמש במידע שעומד לרשותנו, בשביל שנוכל לקחת הלוואה בתנאים הטובים ביותר עבורנו.

 

מתי נכון לקחת הלוואה?

הרבה מאוד אנשים נרתעים מהמחשבה לקחת הלוואה. הם מעדיפים לא להיות חייבים לגורם כזה או אחר, ולכן הם בוחרים להשתמש בחסכונות שלהם, בכסף שנמצא בעוש אם זה אפשרי, לממש נכסים פיננסיים ואחרים או במקרה הכי גרוע לבקש כסף מבן משפחה. אז האופציות להחזיר הן הרבה יותר נוחות.

אך הלוואה היא כלי כלכלי שנועד לעזור לנו להמשיך ולהתנהל מבחינה כלכלית מבלי שנצטרך לבצע את הפעולות האלה, שיש להן משמעות רבה לעתיד הכלכלי שלנו. למשל, אם אנחנו נבחר להשתמש בחסכונות שעומדים לרשותנו, אזי שתהיה לכך משמעות כלכלית עצומה בעתיד. זה נכון גם אם נחליט לממש נכסים. אלו הכלים והאמצעים שעומדים לרשותנו בשביל להבטיח סוג של ביטחון כלכלי עבורנו ועבור הילדים שלנו בעתיד.

לעומת זאת, הלוואות הן כלי שמאפשר לנו ליהנות מכל הסכום הרלוונטי, לבצע את הפעולה, ולאחר מכן, בטווח זמן ארוך יותר, להחזיר אותו בתנאים נוחים עבורנו, לא בבת אחת. זה לא יפגע ביכולות הכלכליות שלנו ובוודאי לא יפגע ביכולת שלנו לייצר ביטחון כלכלי בעתיד.

 

איך לוקחים הלוואה בצורה נכונה

בשביל לקחת הלוואה בצורה נכונה, עלינו לבחון את הנתונים, הן מהצד שלנו והן מהצד של המלווה ושל השוק. כלומר, עלינו לבחון כמה כסף עומד לרשותנו, כמה כסף אנחנו צריכים וכיצד אנחנו יכולים לבצע את ההחזר של ההלוואה בצורה שקולה ונכונה.

מנגד אנחנו צריכים לבחון מה התנאים שדורש הגורם המספק לנו הלוואה, מבחינת החזר וריביות, וכן מה המצב של השוק והאם זה משתלם לנו לקחת הלוואה בסיטואציה הנוכחית. אם המצב הכלכלי הרחב הוא בעייתי, ייתכן מאוד שזה ישפיע גם על תנאי ההלוואה וכן על יכולת ההחזר שלנו.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

שתפו פוסט זה